Sasa-Veljkovic

VELJKOVIĆ DR SAŠA

Kabinet:527

Telefon:

Vreme prijema:utorak, 15 do 17 časova

Imejl:sasa.veljkovic@ekof.bg.ac.rs

Predmeti

Izvodi nastavu iz predmeta Marketing, Marketing usluga i Menadžment odnosa sa kupcima, na osnovnim studijama, iz predmeta Brend menadžment i Strategijski marketing, na master studijama. Osim toga, predaje na doktorskim studijama Marketing 1D i Marketing menadžment. Učestvuje i u izvođenju nastave na predmetu Marketing Management na zajedničkom programu sa LSE (London). Kao asistent izvodio je više godina vežbe i na predmetu Ponašanje potrošača, na osnovnim, a kao profesor na predmetima Direktni marketing i Menadžment prodaje i odnosa sa kupcima, na master studijama. Poslednjih nekoliko godina učestvuje i u izvođenju nastave na više predmeta na master studijama na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Banjoj Luci (Republika Srpska – Bosna i Hercegovina), kao i na predmetu Marketing menadžment na master kursu Menadžment poslovnih performansi pri Univerzitetu u Beogradu.

Obrazovanje

Na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Beogradu diplomirao je 1997. godine. Dobitnik je Nagrade Markplana i Ekonomskog fakulteta, kao najbolji student na smeru Marketing u školskoj 1996/97. Godine 1995-1996. paralelno sa Fakultetom završio je Credibel školu (danas BOŠ – Beogradska otvorena škola). Magistrirao je 2001. na Ekonomskom fakultetu u Beogradu na poslediplomskom kursu Marketing, sa radom na temu “Razvoj dugoročnih odnosa sa potrošačima”. Doktorsku disertaciju “Uticaj potrošačkog etnocentrizma na izbor marke proizvoda” odbranio je 2005. godine na istom fakultetu.

Praktično iskustvo

Stekao je bogato praktično iskustvo u organizacijama i preduzećima iz različitih delatnosti. Bio je rukovodilac ili učesnik u izradi više od 50 projekata iz oblasti marketinga, marketinga usluga, istraživanja tržišta, brend menadžmenta, strategija tržišnog nastupa, menadžmenta i organizacije. Učestvovao je i u više makroprojekata. Držao je predavanja i inovacione kurseve za potrebe tridesetak poznatih preduzeća i organizacija. U proteklih 15 godina održao je oko 90 edukacija, sa preko 350 časova intraktivne nastave. Edukaciju je izvodio i na akreditovanim kursevima za farmaceute.

Ima bogato konsultantsko iskustvo. Preduzeća i ustanove sa kojima je sarađivao na projektima, u konsaltingu ili inovacionim kursevima u prethodnom periodu su pre svega iz oblasti trgovine,  prerađivačke industrije, farmacije, turizma, bankarstva… Pored toga sarađuje intenzivno i sa državnim organima i agencijama i naročito sa Privrednom komorom Srbije. Bio je član više žirija i autor metodologija („Najbolje iz Srbije„, „Izvoznik godine“, „Stvaramo nove brendove“, „Prijatelj porodice„…), kao i većeg broja organizacionih i programskih odbora savetovanja i manifestacija. Trenutno je najviše posvećen projektima „Stvarano u Srbiji“ i marketinškim aspektima strategije razvoja dualnog obrazovanja u srednjoškolskom obrazovanju u Srbiji.

U prethodnih nekoliko godina uključen je u veći broj domaćih i međunarodnih naučnih projekata, uključujući i IPA (Excellence in research, social and technological innovation project management – Excellence in ReSTI, Danube Transnational Programme Interreg, No. DTP1-1-450-1.2) i Horizon (Horizon 2020, Strength2Food 8.2 Consumers’ practices concerning food quality schemes through qualitative research based on ethnographic fieldwork, Strength2Food: Strengthening European Food Chain Sustainability by Quality and Procurement Policy, grant agreement No 678024) projekte.

U periodu 2022-2025 angažovan je na projektu konzorcijuma Ekonomskog fakulteta, Fakulteta organizacionih nauka i Saobraćajnog fakulteta Univerziteta u Beogradu, pod nazivom  PANACEASetting foundation for capacity building of sharing community in Serbia, iz programa IDEJE Fonda za nauku Republike Srbije.

Od aprila 2025. godine angažovan je u okviru tima Ekonomskog fakulteta Univerziteta u Beogradu, koji je deo šireg konzorcijuma 11 partnera iz 9 zemalja, kao istraživač na projektu FLEXITRAIN, Flexible disadvantage compensation trainings for early school leavers in vocational, approved by the Monitoring Committee of the Danube Region Programme.

 

Aktivnosti na Ekonomskom fakultetu, izvan nastave 

U periodu od 2002. do 2004. godine bio je član Kolegijuma Ekonomskog fakulteta, prevashodno zadužen za saradnju sa studentskim organizacijama i marketing i odnose sa javnošću. U mandatu od 2006. do 2009. godine bio je član Saveta Ekonomskog fakulteta. Od novembra 2008. do oktobra 2015. godine obavljao je funkciju Rukovodioca Centra za permanentno stručno usavršavanje Ekonomskog fakulteta u Beogradu. Bio je i član ili rukovodilac više drugih komisija i odbora na Fakultetu ili Univerzitetu.

 

Ostale aktivnosti

Član je Nacionalnog saveta za zaštitu potrošača Vlade Republike Srbije.

Bio je menadžer više humanitarnih i neprofitnih kampanja i supervizor Marketing radionice studenata Ekonomskog fakulteta. Na takmičenjima je vodio studente Ekonomskog fakulteta do više domaćih i međunarodnih priznanja.

Od februara 2020. godine obavlja funkciju Predsednika  Srpskog udruženja za marketing (SeMA). Prethodno je bio na poziciji Generalnog sekretara (od osnivanja, 2007. godine, do 31.12.2015. godine), a zatim Predsednika Nadzornog odbora SeMA-e (od 01.01.2016. do 31.12.2017. godine).

Jedan je od urednika časopisa Marketing i časopisa Ekonomske ideje i praksa.

Član je redakcije časopisa Strategic Management – International Journal of Strategic Management and Decision Support Systems in Strategic Management.

Član je više domaćih i međunarodnih stručnih udruženja.

 

Objavljeni radovi

Objavio je samostalno ili kao koautor veći broj članaka u časopisima, i radova na domaćim i međunarodnim savetovanjima. Učestvovao je u pisanju više monografija. Za monografiju „Brend menadžment u savremenim tržišnim uslovima“ je nagrađen. Ova knjiga je proglašena za najbolju iz oblasti marketinga, u Republici Srbiji za period koji pokriva 2010. i 2011. godinu, kada je akademska literatura u pitanju.

Monografije, knjige i teze (prikaz novijih radova):

Samostalno

1. Marketing usluga (2006, 2008, 2009, 2018), izdavač Ekonomski fakultet,

2. Brend menadžment u savremenim tržišnim uslovima (2010), izdavač Ekonomski fakultet

 

Kroz koautorstvo

1. Marketing (2019, 2022), koautor sa Mirjanom Gligorijević, izdavač Ekonomski fakultet

2. Direktni marketing (2015), koautor sa Biljanom Chroneos Krasavac izdavač Ekonomski fakultet

3. Poslovna ekonomija 4 (2015), koautori Đorđe Kaličanin, Dragan Lončar, Zoran Bogetić, izdavač DataStatus (udžbenik za 4. razred ekonomskih srednjih stručnih škola)

4. Menadžment odnosa sa kupcima, (2010), koautori Lovreta Stipe, Berman Beri, Petković Goran, Crnković Jakov, Veljković Saša, Bogetić Zoran), DataStatus i Ekonomski fakultet, Beograd,

5. Cerović Božidar, Petković Goran, Veljković Saša, (2005)  Slovenian Investors in Serbian Privatization: The Kolinska Case, Chapter 22, in: Medium-Sized Firms and Economic Growth, Editor: Janez Prašnikar, Nova Science Publishers, Inc., New York,

 

Doktorska disertacija i magistarska teza

1. Veljković Saša, »Uticaj potrošačkog etnocentrizma na izbor marke proizvoda«, doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Beograd, 2005, 266 stranica,

2. Veljković Saša „Razvoj dugoročnih odnosa sa potrošačima“, Beograd, 2001. godine, 178 stranica

 

U nastavku su dati i neki od značajnijih radova iz poslednjih 10 godina, koji se na profilima Academia i ResearchGate mogu pročitati u originalu:

 

Veljković, S., Kuč, V. (2024). Rizik od eksternih prevara u korporativnoj praksi: percepcija poslovne javnosti u Srbiji. Perspektive razvoja forenzičko-računovodstvenih kapaciteta: izazovi za javni i korporativni sektor – urednici: Malinić, D.; Vučković Milutinović, S., CID – Ekonomski fakultet Univerziteta u Beogradu, Beograd, 319-334

Veljković, S., Hristov Stančić, B., & Lazić, M. (2023). Značaj i uloga formalnog marketinškog obrazovanja – percepcija akademske i poslovne javnosti. Marketing, 54(3), 177-188. https://doi.org/10.5937/mkng2303177V

Amilien, V., Discetti, R., Lecoeur, J-L., Roos, G., Tocco, B., Gorton, M., Biasini, B., Menozzi, D., Duboys de Labarre, M., Filipović, J., Meyer, K., Áron, T., Veljković, S., Wavresky, P., Haugrønning, P., Csillag, P., Simons, J., & Ognjanov, G. (2022). European food quality schemes in everyday food consumption: An exploration of sayings and doings through pragmatic regimes of engagement. Journal of Rural Studies, Volume 95, 336-349, https://doi.org/10.1016/j.jrurstud.2022.09.009

Filipović, J. & Veljković, S. (2022). The impact of the serving practices on children’s food intake in schools. TEME, Vol. XLVI, No 3, July − September 2022, pp. 753−770, https://doi.org/10.22190/TEME211009040F

Veljković, S., & Panić, V. (2022). Korporativna društvena odgovornost poslovnih banaka u Srbiji – praksa izveštavanja, sprovedene aktivnosti i percepcija stejkholdera. Marketing, 53(1), 65-76.

Filipović, J., Veljković, S. & Ognjanov, G. (2019), PERCEPCIJA OZNAKA ORGANSKOG POREKLA NA SRPSKOM TRŽIŠTU: ETNOGRAFSKO ISTRAŽIVANJE, Zbornik radova Izazovi savremenog marketinga 2019, urednik prof. dr Ljiljana Stanković, Srpsko udruženje za marketing, str. 142-151.

Veljković, S., & Panić, M. (2017). Strategije brendiranja u nižem cenovnom segmentu proizvoda – Analiza tržišta negaziranih voćnih sokova u Srbiji. Marketing (0354-3471), 48(3), 176–182.

Veljković, S. & Kaličanin, Đ. (2016), Improving Business Performance Through Brand Management Practice, Economic Annals,  208 (January-March), ISSN: 0013-3264, pp. 137-167;

Veljković, S., Stojanović, Ž. & Filipović, J. (2015), Attitudes toward farm animals welfare and consumer’s buying intentions – case of Serbia, Economics of Agriculture Vol. 62, No. 1,ISSN 0352-3462, pp. 53-71.

Kaličanin, Đ., Veljković, S. & Bogetić, Z. (2015), Brand orientation and financial performance nexus, Industrija, Vol. 43, No. 1, ISSN: 0350-0373,pp. 155-173.

Bogetić, Z., Veljković, S. & Stojković, D. (2015), Do Partner Relations in Marketing Channels Make a Difference in Brand Management Implementation? Evidence from Serbia and Montenegro, Ekonomika preduzeća, September-October 2015, ISSN 0353-443X, pp. 306-322.

Veljković, S., Bogetić, Z. & Stojković, D. (2015), Using Marketing Approach to Respond to Internationalization Challenges and Changes in Marketing Channels, Montenegrin Journal of Economics, Vol. 11, No 2, ISSN: 1800-5845, pp. 79-100.

Veljković, S., Hristov, B. & Čolić, L. (2015), Segmentacija tržišta u turizmu – Primena Švarcove teorije vrednosti, Marketing, Godina 46, Broj 2, ISSN 0354-3471, str. 67-90.

Stojanović, Ž., Veljković, S. & Filipović, J. (2014), Fokusgrupna diskusija (FGD), Stavovi potrošača u Srbiji o dobrobiti životinja – Istraživanje stavova potrošača u Srbiji o uticaju standarda dobrobiti farmskih životinja na kvalitet i bezbednost hrane, ORCA, Beograd, uz podršku Evropske unije i Austrijske razvojne agencije, ISBN 978-86-911349-5-2,str. 23-54.

Veljković Saša (2013), „Zaštita potrošača u Republici Srbiji u procesu pridruživanja Evropskoj uniji“, Marketing, Godina 44, Broj 1, ISSN 0354-3471, str. 49-74

Veljković Saša, Đorđević Aleksandar (2011), BRENDIRANJE DESTINACIJE I STVARANJE VREDNOSTI ZA TURISTE, Ekonomske ideje i praksa : kvartalni časopis iz oblasti ekonomije, poslovne ekonomije i menadžmenta, statistike i poslovne informatike / br. 3 (decembar)- Centar za izdavačku delatnost Ekonomskog fakulteta u Beogradu, 2012, ISSN 2217-6217 = Ekonomske ideje i praksa COBISS.SR-ID 184934668, str. 43-58

Veljković Saša, Marinković Veljko (2010), „Merenje satisfakcije potrošača na nacionalnom nivou“ / „Models for measuring customer satisfaction at the national level“, Ekonomske teme, Niš, 2010/3, ISSN 0353-8648, str. 383-402

Veljković Saša, Đorđević Aleksandar (2010), „Vrednost brenda za potrošače i preduzeća“, Marketing, Godina 41, Broj 1, ISSN 0354-3471, str. 3-16

 

Aktuelne informacije, intervjui i ostale naučne i poslovne aktivnosti

Belgrade Food Show 2020, 24.11.2020. PANEL DISKUSIJA: Jedinstvena oznaka za kvalitet domaćeg proizvoda

RTS 1 Jutarnji program, 17.11.2020. Šta žig „čuvarkuća“ garantuje potrošačima i kako se dobija?

Adria Media Grup RE-SET SUMMIT, 18.11.2020. Panel: Jačanje privrede – nacionalni brendovi i inovacije, od 1:31:14h

Diplomacy&Commerce: Garant kvaliteta i domaćeg porekla

Politika: Za žig „čuvarkuća“ 90 prijava

Novosti: Dr Saša Veljković: Nacionalne kampanje podrške kupovini domaćih proizvoda

Ekonometar: DR SAŠA VELJKOVIĆ: „Čuvarkuća“ je priznanje proizvođačima i garancija potrošačima

Portal Srbija danas: Svi proizvođači u Srbiji mogu biti „Čuvarkuće“: Profesor Veljković otkriva zbog čega je to važno za biznis

MonopolList: Napredujte zbog svog znanja, a ne očekivanja drugih

Portal Beleške: Profesor na fakultetu – Moj (budući) posao – Dr Saša Veljković

Ukoliko želite da pratite aktivnosti prof. Veljkovića, pročitate ili pogledate neke od njegovih najnovijih intervjua, to možete učiniti na njegovom zvaničnom LinkedIn profilu.

Objavljene naučne članke i delove publikacija možete pročitati na oficijelnim AcademiaResearchGate profilima profesora Veljkovića.

 

Obaveštenja