ZAŠTO POSLOVNO UPRAVLJANJE?
Master studijski program pod nazivom Poslovno upravljanje, kao zavšni master program akademskih studija, nudi studentima unapređena i razvijena znanja, koncepcije, strategije i veštine savremenog biznisa, menadžmenta i marketinga u svojim funkcionalnim i specifičnim sektorskim aspektima.
Ovaj studijski program je odlična osnova za sve studente, ali i poslovne ljude različitih profila koji žele da se kroz sticanje znanja i veština savremenog poslovanja osposobe za ostvarivanje poslovnog uspeha, unapređenje poslovnih i organizacionih performansi, kako na domaćem, tako i na međunarodnom tržištu, kako u realnom industrijskom, tako i uslužnom sektoru. Za studente koji žele da se bave istraživanjem i uopštavanjem saznanja na bazi empirijske analize, novih koncepcija i primenjenih naučno istraživačkih metoda, postoji mogućnost upisa doktorskih studija.
Studijski program je prevashodno formulisan u skladu sa savremenim tokovima razvoja naučnih disciplina poslovnog upravljanja, ali i u potpunosti usklađen sa studijskim programima poslovnog upravljanja koji postoje na renomiranim inostranim visokoškolskim ustanovama.
NAJBITNIJE INFORMACIJE
DUŽINA TRAJANJA PROGRAMA: | 2 semestra (60 ESPB) |
---|---|
POČETAK: | Prijava i prijemni ispit: Septembar Početak nastave: Oktobar |
JEZIK: | Srpski |
DIPLOMA: | Master ekonomista |
ŠKOLARINA: | 1 ESPB = 3.695 rsd Kvota za program: 225 Budžetskih mesta: 35 |
KONTAKT: | Mejl: pds@ekof.bg.ac.rs Tel: 0698066384, 0698066385 i 0698066386 |
KVALIFIKACIJE I MOGUĆNOST ZAPOSLENJA
CILJEVI
Modul ima za cilj da:
- nadogradi znanja i veštine studenata stečenih na osnovnim akademskim studijama iz oblasti strategijskog i operativnog menadžmenta, organizovanja, vođenja ljudi i kontrole procesa i performansi, u pravcu razvoja kompetencija strategijskog upravljanja vrednošću preduzeća
- razvije kompetencije efektivnog i efikasnog investiranja u realnu i finansijsku aktivu u cilju uvećanja vrednosti preduzeća na bazi znanja i veština vrednovanja investicionih projekata i hartija od vrednosti
- nadogradi kompetencije studenata stečenih na osnovnim akademskim studijama iz oblasti organizacionog strukturiranja, organizacionog ponašanja, upravljanja ljudskim resursima i upravljanja organizacionim promenama
- razvije kompetencije efektivnog i efikasnog organizacionog dizajniranja, vođenja ljudi u organizacijama, upravljanja ljudskim resursima; upravljanja znanjem i kompetencijama, upravljanja organizacionim promenama
- nadogradi znanja i veštine studenata stečenih na različitim programima osnovnih akademskih studija u domenu tržišne strategije i razvoja konkurentske prednosti u kanalima marketinga i lancu snabdevanja
- razvije sposobnosti za realizaciju analitičkog i istraživačkog rada u oblasti nabavke, prodaje i kreiranja biznisa
- razvije visoko specijalizovana akademska i stručna znanja i kompetencije u oblasti strategijskog menadžmenta, ponašanja potrošača, brend menadžmenta i integrisanih marketinških komunikacija
- osposobi studenata za davanje doprinosa u unapređenju marketinških aktivnosti organizacija
- osposobi studenata za davanje doprinosa u posebnim oblastima poslovanja i komuniciranja, u zavisnosti od odabranih izbornih predmeta
- nadogradi kompetencije stečene na osnovnim akademskim studijama iz oblasti međunarodnog poslovanja
- usmeri profesionalce ka promovisanju internacionalizacije poslovanja i međunarodne marketinške orijentacije
- osposobi studenate za strategijsko upravljanje hotelima, drugim turističkim preduzećima i destinacijama
- razvije kompetencije neophodne za strategijsko planiranje i organizaciju implementacije marketinških i prodajnih strategija u turističkim preduzećima i turističkim destinacijama.
ISHODI UČENJA
Po završetku modula student će biti u mogućnosti da:
- formuliše i implementira strategije poslovnog i finansijskog restrukturiranja
- oblikuje i sprovodi proces investicionog i biznis planiranja
- razvije i primenjuje različite metode i tehnike analize ponašanja ljudi u organizacijama
- razvije i primenjuje pouzdanu metodologiju u praćenju i proceni adekvatnosti primenjenog sistema upravljanja strukturom i ljudima u organizaciji
- primenjuje visoko specijalizovana akademska i stručna znanja za upravljanje nabavkom, prodajom, elektronskom trgovinom i lancem snabdevanja
- razvija dugoročne odnose među tržišnim akterima
- vrednuje, kritički razume i konstruiše principe i teorije u raznim oblastima marketinga
- razvije i primeni instrumente marketing miksa
- stiče znanja u oblasti merenja efekata i evaluacije kampanja i programa marketinškog komuniciranja i odnosa s javnošću
- upozna regulatorni i samoregulatorni okvir u oblasti marketinškog komunicranja i odnosa s javnošću
- analizira međunarodno poslovno i tržišno okruženje koristeći napredne alate
- predlaže načine unapređenja programa nacionalne promocije izvoza
- upozna se sa principima strategijskog planiranja u turizmu kao i principima strategijskog planiranja i upravljanja u turističkim destinacijama
- upozna se sa principima važnim za donošenje strategijskih odluka vezanih za investiciona ulaganja u nekretnine koje su u funkciji razvoja turizma.
POSLOVI ZA KOJE SE STUDENTI ŠKOLUJU
- Generalni i izvršni direktori; Finansijski rukovodioci; Rukovodioci za strateško planiranje i politiku; Rukovodioci stručnih službi u oblasti finansija i osiguranja; Nastavnici i saradnici;
- Zakonodavci; Visoki državni zvaničnici; Rukovodioci lokalne samouprave; Rukovodioci za ljudske resurse; Rukovodioci za pravne poslove, sekretari i drugi rukovodioci u poslovnim uslugama, administraciji i opštim poslovima; Analitičari organizacije i upravljanja; Stručnjaci za kadrove i karijerni razvoj; Stručnjaci za obuku i profesionalni razvoj;
- Direktor prodaje; Menadžer/Direktor nabavke; Menadžer kategorije proizvoda/Direktor kategorije proizvoda; Komercijalni direktor; Direktor prodajnih operacija (upravlja maloprodajnom mrežom); Menadžer za razvijanje odnosa sa kupcima (Customer relationship manager); Menadžer u elektronskoj trgovini; Menadžer lanca snabdevanja; Menadžer maloprodajnog formata; Menadžer razvoja poslovanja (Business development manager); Rukovodilac za spoljnu trgovinu;
- Marketing menadžeri; Brend menadžeri; Menadžeri tržišta; Rukovodioci za odnose s javnošću; Rukovodioci za propagandu; Rukovodioci prodaje; Rukovodioci za istraživanje i razvoj; Rukovodioci za upravljanje kvalitetom; Savetnici u marketingu;
- Rukovodioci prodaje i marketinga; Rukovodioci za odnose s javnošću i propagandu; Stručnjaci za marketing i oglašavanje; Stručnjaci za odnose s javnošću;
- Rukovodilac za strateško planiranje i politiku; Rukovodilac nabavke i distribucije; Finansijski rukovodilac; Rukovodilac istraživačkih organizacija, ustanova kulture i drugi; Stručnjaci ekonomije;
- Direktor javne službe/organizacije u javnom sektoru (oblast turizma); Rukovodilac hotela; Rukovodilac restorana; Rukovodilac ugostiteljskog objekta; Rukovodilac u turističkoj agenciji.
STUDIJSKI PROGRAM
Program Poslovno upravljanje predstavlja nadogradnju kompetencija studenata stečenih na različitim programima osnovnih akademskih studija, ali i mladih poslovnih ljudi različitih profila u domenu: strategijskog i operativnog menadžmenta, organizovanja, vođenja ljudi i kontrole procesa i performansi; organizacionog strukturiranja, organizacionog ponašanja, upravljanja ljudskim resursima i upravljanja organizacionim promenama; razvoja konkurentske prednosti u kanalima marketinga i lancu snabdevanja; ponašanja potrošača, brend menadžmenta i integrisanih marketinških komunikacija; međunarodnog poslovanja i menadžmenta u turizmu i hotelijerstvu.
Studijski program Poslovno upravljanje pokriva sedam mogućih izbornih modula koji su koncipirani na način da obavezni predmeti predstavljaju fundamentalne discipline iz oblasti ekonomije, biznisa i menadžmenta dok su izborni predmeti usmeravajući u zavisnosti od interesovanja studenata.
Izborni moduli programa Poslovno upravljanje su:
- Strategijski finansijski menadžment,
- Organizacija i menadžment ljudskih resursa,
- Marketing menadžment,
- Međunarodno poslovanje preduzeća,
- Poslovno komuniciranje i odnosi s javnošću,
- Trgovina – menadžment prodaje i lanca snabdevanja,
- Strategijski menadžment u turizmu i hotelijerstvu.
KONKURS I UPIS
Za upis na master akademske studije mogu konkurisati kandidati koji su završili osnovne akademske studije u četvorogodišnjem trajanju (240 ESPB). U prvu godinu master akademskih studija se mogu upisati i kandidati koji imaju završene integrisane studije, odnosno master akademske studije, ostvarivši najmanje 300 ESPB.
Redosled kandidata za upis na prvu godinu master akademskih studija utvrđuje se na osnovu opšte prosečne ocene, dužine studiranja na prethodnim studijama i rezultatu prijemnog ispita.
Kandidati polažu dva predmeta na prijemnom ispitu:
1. Osnovi ekonomije
2. Svaki kandidat bira još jedan predmet iz sledeće korpe predmeta:
- Ekonomika preduzeća
- Strategijski menadžment
- Poslovno pravo
- Organizacija preduzeća
- Međunarodni menadžment
- Marketing
- Tržišno komuniciranje
- Kanali marketinga
- Ekonomika turizma
- Strani jezik
Uslov da bi se kandidat upisao na studijski program je da ostvari više od polovine maksimalnog broja bodova na testu iz svakog predmeta. Po okončanju postupka prijema dokumenata i testiranja, objavljuje se jedinstvena rang lista primljenih kandidata.
Finalni redosled kandidata za upis na prvu godinu master akademskih studija dobija se kreiranjem rang liste koja se formira na sledeći način:
1. Učetvorostručena prosečna ocena sa osnovnih akademskih studija (do 40 poena)
2. Broj poena na testovima (2 testa sa po 20 poena)
3. Ukupan broj poena koriguje se dužinom studiranja na način da se oduzima 0,25 poena za svaki mesec studiranja nakon isteka predviđenog roka za završetak studija, odnosno dodaje se 0,25 poena za svaki mesec trajanja studija ispod predviđenog roka. Za studijske programe sa 240 ESPB predviđeni rok je četiri godine; za studijske programe sa 180 ESPB tri godine; za master akademske studije od 60 ESPB godinu dana, dok je previđeni rok za završetak master akademskih studija od 120 ESPB dve godine.
Kandidati kojima se sadržaj nekog predmeta na fakultetu koji su završili podudara sa sadržajem predmeta na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Beogradu predviđenog za polaganje na prijemnom ispitu, mogu da iskoriste ocenu sa tog predmeta umesto odgovarajućeg testa na ispitu. U tom slučaju, kandidat ne polaže pomenuti test, umesto poena na datom testu, računaju se poeni u iznosu udvostručene ocene ostvarene na tom predmetu.
STATUS I ŠKOLARINA
Školarina za master akademske studije iznosi 221.696 RSD (1 ESPB=3.695 RSD).
Dinamika uplata:
I rata 20% pri upisu
II rata 20% do 15.12.
III rata 20% do 15.2.
IV rata 20% do 15.4.
V rata: 20% do 15.6.
Školarina za strane državljanje za master akademske studije na srpskom jeziku iznosi 2000 evra (u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu NBS na dan uplate).
KONTAKT
Univerzitet u Beogradu – Ekonomski fakultet
Kamenička 6, 11000 Beograd, Srbija
Mejl: pds@ekof.bg.ac.rs
Telefon: 0698066384, 0698066385 i 0698066386