Poslovna ekonomija i menadžment

Katedra za poslovnu ekonomiju i menadžment

Katedra za poslovnu ekonomiju i menadžment je osnovana 1955. godine kao Katedra za statistiku, ekonomiku, organizaciju preduzeća i knjigovodstvo. Nepunu deceniju kasnije, 1962. godine, iz Katedre su se izdvojile kvantitativne i metodološke discipline i tako su formirane Katedra za statistiku i matematiku i Katedra za računovodstvo i Katedra za ekonomiku i organizaciju preduzeća. Taj naziv je zadržala do maja 1995. godine kada menja dotadašnji naziv u Katedra za poslovnu ekonomiju i menadžment.

Na nastavnim disciplinama Katedre angažovano je 35 nastavnika i saradnika, tako da prema broju svojih članova i disciplinama koje joj pripadaju predstavlja najveću katedru na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Beogradu. Šef Katedre je prof. dr Zoran Bogetić, a sekretar Aleksa Dokić.

Osnovne studije

Katedra pokriva najveći deo biznis i menadžment disciplina koje se izučavaju u okviru četiri studijska programa: Menadžment, Marketing, Trgovina, i Turizam i hotelijerstvo. Nastava na ovim smerovima izvodi se uz primenu najsavremenijih metoda u oblasti visokog obrazovanja i interaktivan odnos nastavnika i studenata, a u cilju adekvatne pripreme studenata za njihov budući poziv.

Cilj Katedre za poslovnu ekonomiju i menadžment je da putem kvalitetne nastave, primenu savremenih metoda i praćenjem svetskih trendova u oblasti obrazovanja, poslovne ekonomije i menadžmenta zadrži i ojača lidersku poziciju na tržištu visokoškolskih ustanova u ovoj oblasti.

Poslediplomske studije

Katedra za poslovnu ekonomiju i menadžment od početka vrlo aktivno učestvuje u koncipiranju i realizaciji master akademskih studija. U okviru studijskog programa Poslovno upravljanje Katedra pokriva sedam modula: Strategijski finansijski menadžment, Organizacija i menadžment ljudskih resursa, Marketing menadžment, Međunarodno poslovanje preduzeća, Poslovno komuniciranje i odnosi s javnošću, Trgovina – menadžment prodaje i lanca snabdevanja, i Menadžment u turizmu.

U područjima koje pokriva Katedra urađene su mnoge kvalitetne magistarske i doktorske disertacije tako da Katedre ima svoju prepoznatljivu misiju na tržištu akademskog i primenjenog obrazovanja za određene struke.

Delovanje Katedre u području organizovanja naučno-istraživačkog rada

Tranzicija i privatizacija srpske privrede otvorili su brojne teme i istraživačke projekte nacionalnog i međunarodnog karaktera, na kojima su angažovani mnogi članovi Katedre za poslovnu ekonomiju i menadžment. Njihov doprinos ovim procesima je nesumnjiv i veoma značajan.

U proteklom periodu članovi Katedre za poslovnu ekonomiju i menadžment bili su uključeni, preko NICEF-a ili individualno, u proces izrade brojnih projekata iz oblasti marketinga, menadžmenta i organizacije za potrebe preduzeća iz privrednih i neprivrednih delatnosti u našoj zemlji. Pored toga, članovi Katedre su autori i izvođači brojnih edukativnih i inovacionih kurseva i seminara prema konkretnim zahtevima preduzeća i drugih organizacija i institucija.

Predmeti na katedri

Na osnovnim studijama:
 Ekonomika preduzeća
 Strategijski menadžment
 Marketing
 Kanali marketinga
 Organizacija preduzeća
 Tržišno komuniciranje
 Ponašanje potrošača
 Poslovno pravo
 Preduzetništvo i upravljanje malim preduzećem
 Poslovni marketing
 Odnosi s javnošću
 Menadžment projekata
 Međunarodni marketing
 Menadžment ljudskih resursa
 Marketing logistika
 Menadžment kvaliteta
 Komercijalno poznavanje proizvoda
 Marketing usluga
 Trgovinski marketing i menadžment prodaje
 Trgovinski menadžment
 Međunarodni biznis i menadžment
 Marketing u turizmu
 Menadžment preduzeća u turizmu i hotelijerstvu
 Upravljanje organizacionim promenama

Na master studijama:
 Poslovna strategija
 Poslovna analiza i biznis plan
 Strategijski kontroling
 Organizaciono ponašanje
 Strategijski marketing
 Integrisane marketinške komunikacije
 Međunarodni strategijski menadžment
 Strategije kanala marketinga
 Strategijski menadžment turističkih preduzeća
 Strategijske finansije
 Menadžment lanca snabdevanja
 Strategijski menadžment ljudskih resursa
 Organizacioni dizajn
 Upravljanje organizacionom kulturom
 Internacionalni menadžment ljudskih resursa
 Upravljanje kompetencijama
 Istraživanje potrošača u marketingu
 Upravljanje međunarodnim marketingom
 Brend menadžment
 Upravljanje distribucijom
 Direktni marketing
 Menadžment prodaje i odnosa sa kupcima
 Upravljanje odnosima s javnošću
 Poslovanje multinacionalnih kompanija
 Poslovno pregovaranje i odnosi s klijentima
 Elektronska trgovina i E-biznis
 Menadžersko odlučivanje
 Međunarodna logistika
 Strategijski menadžment turističkih destinacija

Na doktorskim studijama:
 Ekonomika strategije
 Organizacija preduzeća I-D
 Marketing I-D
 Trgovina i kanali distribucije
 Korporativno upravljanje
 Strategija konkurentnosti
 Organizacioni dizajn i ponašanje
 Marketing menadžment
 Istraživački i komunikativni marketing
 Međunarodno poslovanje preduzeća
 Trgovinski menadžment i marketing
 Menadžment snadbevanja i logistike
 Menadžment i marketing u turizmu