Katedra za poslovnu ekonomiju i menadžment
Katedra za poslovnu ekonomiju i menadžment je osnovana 1955. godine kao Katedra za statistiku, ekonomiku, organizaciju preduzeća i knjigovodstvo. Nepunu deceniju kasnije, 1962. godine, iz Katedre su se izdvojile kvantitativne i metodološke discipline i tako su formirane Katedra za statistiku i matematiku i Katedra za računovodstvo i Katedra za ekonomiku i organizaciju preduzeća. Taj naziv je zadržala do maja 1995. godine kada menja dotadašnji naziv u Katedra za poslovnu ekonomiju i menadžment.
Na nastavnim disciplinama Katedre angažovano je 35 nastavnika i saradnika, tako da prema broju svojih članova i disciplinama koje joj pripadaju predstavlja najveću katedru na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Beogradu. Šef Katedre je prof. dr Zoran Bogetić, a sekretar Aleksa Dokić.
Osnovne studije
Katedra pokriva najveći deo biznis i menadžment disciplina koje se izučavaju u okviru četiri studijska programa: Menadžment, Marketing, Trgovina, i Turizam i hotelijerstvo. Nastava na ovim smerovima izvodi se uz primenu najsavremenijih metoda u oblasti visokog obrazovanja i interaktivan odnos nastavnika i studenata, a u cilju adekvatne pripreme studenata za njihov budući poziv.
Cilj Katedre za poslovnu ekonomiju i menadžment je da putem kvalitetne nastave, primenu savremenih metoda i praćenjem svetskih trendova u oblasti obrazovanja, poslovne ekonomije i menadžmenta zadrži i ojača lidersku poziciju na tržištu visokoškolskih ustanova u ovoj oblasti.
Poslediplomske studije
Katedra za poslovnu ekonomiju i menadžment od početka vrlo aktivno učestvuje u koncipiranju i realizaciji master akademskih studija. U okviru studijskog programa Poslovno upravljanje Katedra pokriva sedam modula: Strategijski finansijski menadžment, Organizacija i menadžment ljudskih resursa, Marketing menadžment, Međunarodno poslovanje preduzeća, Poslovno komuniciranje i odnosi s javnošću, Trgovina – menadžment prodaje i lanca snabdevanja, i Menadžment u turizmu.
U područjima koje pokriva Katedra urađene su mnoge kvalitetne magistarske i doktorske disertacije tako da Katedre ima svoju prepoznatljivu misiju na tržištu akademskog i primenjenog obrazovanja za određene struke.
Delovanje Katedre u području organizovanja naučno-istraživačkog rada
Tranzicija i privatizacija srpske privrede otvorili su brojne teme i istraživačke projekte nacionalnog i međunarodnog karaktera, na kojima su angažovani mnogi članovi Katedre za poslovnu ekonomiju i menadžment. Njihov doprinos ovim procesima je nesumnjiv i veoma značajan.
U proteklom periodu članovi Katedre za poslovnu ekonomiju i menadžment bili su uključeni, preko NICEF-a ili individualno, u proces izrade brojnih projekata iz oblasti marketinga, menadžmenta i organizacije za potrebe preduzeća iz privrednih i neprivrednih delatnosti u našoj zemlji. Pored toga, članovi Katedre su autori i izvođači brojnih edukativnih i inovacionih kurseva i seminara prema konkretnim zahtevima preduzeća i drugih organizacija i institucija.
Predmeti na katedri
Na osnovnim studijama:
Ekonomika preduzeća
Strategijski menadžment
Marketing
Kanali marketinga
Organizacija preduzeća
Tržišno komuniciranje
Ponašanje potrošača
Poslovno pravo
Preduzetništvo i upravljanje malim preduzećem
Poslovni marketing
Odnosi s javnošću
Menadžment projekata
Međunarodni marketing
Menadžment ljudskih resursa
Marketing logistika
Menadžment kvaliteta
Komercijalno poznavanje proizvoda
Marketing usluga
Trgovinski marketing i menadžment prodaje
Trgovinski menadžment
Međunarodni biznis i menadžment
Marketing u turizmu
Menadžment preduzeća u turizmu i hotelijerstvu
Upravljanje organizacionim promenama
Na master studijama:
Poslovna strategija
Poslovna analiza i biznis plan
Strategijski kontroling
Organizaciono ponašanje
Strategijski marketing
Integrisane marketinške komunikacije
Međunarodni strategijski menadžment
Strategije kanala marketinga
Strategijski menadžment turističkih preduzeća
Strategijske finansije
Menadžment lanca snabdevanja
Strategijski menadžment ljudskih resursa
Organizacioni dizajn
Upravljanje organizacionom kulturom
Internacionalni menadžment ljudskih resursa
Upravljanje kompetencijama
Istraživanje potrošača u marketingu
Upravljanje međunarodnim marketingom
Brend menadžment
Upravljanje distribucijom
Direktni marketing
Menadžment prodaje i odnosa sa kupcima
Upravljanje odnosima s javnošću
Poslovanje multinacionalnih kompanija
Poslovno pregovaranje i odnosi s klijentima
Elektronska trgovina i E-biznis
Menadžersko odlučivanje
Međunarodna logistika
Strategijski menadžment turističkih destinacija
Na doktorskim studijama:
Ekonomika strategije
Organizacija preduzeća I-D
Marketing I-D
Trgovina i kanali distribucije
Korporativno upravljanje
Strategija konkurentnosti
Organizacioni dizajn i ponašanje
Marketing menadžment
Istraživački i komunikativni marketing
Međunarodno poslovanje preduzeća
Trgovinski menadžment i marketing
Menadžment snadbevanja i logistike
Menadžment i marketing u turizmu