Катедра за пословну економију и менаџмент
Катедра за пословну економију и менаџмент је основана 1955. године као Катедра за статистику, економику, организацију предузећа и књиговодство. Непуну деценију касније, 1962. године, из Катедре су се издвојиле квантитативне и методолошке дисциплине и тако су формиране Катедра за статистику и математику и Катедра за рачуноводство и Катедра за економику и организацију предузећа. Тај назив је задржала до маја 1995. године када мења дотадашњи назив у Катедра за пословну економију и менаџмент.
На наставним дисциплинама Катедре ангажовано је 35 наставника и сарадника, тако да према броју својих чланова и дисциплинама које јој припадају представља највећу катедру на Економском факултету Универзитета у Београду. Шеф Катедре је проф. др Зоран Богетић, а секретар Алекса Докић.
Основне студије
Катедра покрива највећи део бизнис и менаџмент дисциплина које се изучавају у оквиру четири студијска програма: Менаџмент, Маркетинг, Трговина, и Туризам и хотелијерство. Настава на овим смеровима изводи се уз примену најсавременијих метода у области високог образовања и интерактиван однос наставника и студената, а у циљу адекватне припреме студената за њихов будући позив.
Циљ Катедре за пословну економију и менаџмент је да путем квалитетне наставе, примену савремених метода и праћењем светских трендова у области образовања, пословне економије и менаџмента задржи и ојача лидерску позицију на тржишту високошколских установа у овој области.
Последипломске студије
Катедра за пословну економију и менаџмент од почетка врло активно учествује у конципирању и реализацији мастер академских студија. У оквиру студијског програма Пословно управљање Катедра покрива седам модула: Стратегијски финансијски менаџмент, Организација и менаџмент људских ресурса, Маркетинг менаџмент, Међународно пословање предузећа, Пословно комуницирање и односи с јавношћу, Трговина – менаџмент продаје и ланца снабдевања, и Менаџмент у туризму.
У подручјима које покрива Катедра урађене су многе квалитетне магистарске и докторске дисертације тако да Катедре има своју препознатљиву мисију на тржишту академског и примењеног образовања за одређене струке.
Деловање Катедре у подручју организовања научно-истраживачког рада
Транзиција и приватизација српске привреде отворили су бројне теме и истраживачке пројекте националног и међународног карактера, на којима су ангажовани многи чланови Катедре за пословну економију и менаџмент. Њихов допринос овим процесима је несумњив и веома значајан.
У протеклом периоду чланови Катедре за пословну економију и менаџмент били су укључени, преко НИЦЕФ-а или индивидуално, у процес израде бројних пројеката из области маркетинга, менаџмента и организације за потребе предузећа из привредних и непривредних делатности у нашој земљи. Поред тога, чланови Катедре су аутори и извођачи бројних едукативних и иновационих курсева и семинара према конкретним захтевима предузећа и других организација и институција.
Предмети на катедри
На основним студијама:
Економика предузећа
Стратегијски менаџмент
Маркетинг
Канали маркетинга
Организација предузећа
Тржишно комуницирање
Понашање потрошача
Пословно право
Предузетништво и управљање малим предузећем
Пословни маркетинг
Односи с јавношћу
Менаџмент пројеката
Међународни маркетинг
Менаџмент људских ресурса
Маркетинг логистика
Менаџмент квалитета
Комерцијално познавање производа
Маркетинг услуга
Трговински маркетинг и менаџмент продаје
Трговински менаџмент
Међународни бизнис и менаџмент
Маркетинг у туризму
Менаџмент предузећа у туризму и хотелијерству
Управљање организационим променама
На мастер студијама:
Пословна стратегија
Пословна анализа и бизнис план
Стратегијски контролинг
Организационо понашање
Стратегијски маркетинг
Интегрисане маркетиншке комуникације
Међународни стратегијски менаџмент
Стратегије канала маркетинга
Стратегијски менаџмент туристичких предузећа
Стратегијске финансије
Менаџмент ланца снабдевања
Стратегијски менаџмент људских ресурса
Организациони дизајн
Управљање организационом културом
Интернационални менаџмент људских ресурса
Управљање компетенцијама
Истраживање потрошача у маркетингу
Управљање међународним маркетингом
Бренд менаџмент
Управљање дистрибуцијом
Директни маркетинг
Менаџмент продаје и односа са купцима
Управљање односима с јавношћу
Пословање мултинационалних компанија
Пословно преговарање и односи с клијентима
Електронска трговина и Е-бизнис
Менаџерско одлучивање
Међународна логистика
Стратегијски менаџмент туристичких дестинација
На докторским студијама:
Економика стратегије
Организација предузећа I-D
Маркетинг I-D
Трговина и канали дистрибуције
Корпоративно управљање
Стратегија конкурентности
Организациони дизајн и понашање
Маркетинг менаџмент
Истраживачки и комуникативни маркетинг
Међународно пословање предузећа
Трговински менаџмент и маркетинг
Менаџмент снадбевања и логистике
Менаџмент и маркетинг у туризму