JFilipovic slika sajt EKOF

ФИЛИПОВИЋ ДР ЈЕЛЕНА

Кабинет:716

Телефон:0698066329

Време пријема:

Имејл:jelena.filipovic@ekof.bg.ac.rs

My full biography in English language is available on the link CV Jelena Filipovic, while my references are listed below in this page.

Проф. др Јелена Филиповић је редовна професорка на Економском факултету Универзитета у Београду, где учествује у извођењу наставе на предметима из пословне економије на свим нивоима студија (основне, мастер и докторске). Од 2021. год. учествује и у извођењу наставе на енглеском језику, на предмету Принципи маркетинга (сарадња са Универзитетом у Лондону) на основним студијама и предмету Дигитални маркетинг (сарадња са Универзитетом у Љубљани) на мастер студијама. У свом досадашњем научном и професионалном раду нарочито се бавила понашањем деце као потрошача, планирањем и спровођењем маркетиншких дигиталних комуникација и маркетингом хране и пољопривредних производа.

Ауторка је уџбеника „Дигитални маркетинг“ (ЦИД Економског факултета, 2021), монографије „Интернет маркетинг“ (ЦИД Економског факултета, 2016, 2017 и 2022) и књиге „Мали купци, велико тржиште“ (Завод за уџбенике, 2010, која се базира на истраживању спроведеном на узорку од 987 деце, те је као таква афирмисана као јединствена у региону и препозната од стране маркетиншких стручњака). Теме из области дечије потрошње на популаран начин обрађивала је и у чланцима у листу Потрошач (додатак уз дневне новине Политика), као и кроз велики број популарних догађаја. Аутор је изложбе „Прича новца за основца“ представљене на Фестивалу науке 2014. године, као и четири књиге из финансијске писмености намењене деци („Основац и новац“, Дата статус, Београд и „Приручник за мале економисте“, Љевак, Загреб добиле су акредитацију од надлежних министарстава за образовање да се користе у настави у основним школама).

Објавила је већи број научних радова и учествовала на многобројним научним и стручним скуповима бавећи се дечијом потрошачком социјализацијом и понашањем, мотивацијом и ставовима повезаним са потрошњом хране, те стратегијама и ефикасним спровођењем дигиталних комуникација. Активно је водила и учествовала у изради бројних комерцијалних и научних, домаћих и међународних пројеката у области интернет пословања и агробизниса, укључујући програме Хоризонт 2020, Еразмус плус, ИПА прекогранична сарадња, итд.

Била је ангажована и као консултанткиња агенција Уједињених нација – ФАО и УНИЦЕФ. Оснивачица је портала и билтена (њузлетера) www.AcademLink.com, јединих медија намењених истраживачкој јавности подручја Југоисточне Европе, који успешно послују од 2012. године. Чланица је: American Marketing Association (AMA), European Marketing Academy (EMAC), Српског удружења за маркетинг (SeMA), European Association of Agricultural Economists (EAAE) и Balkan Network of Science Journalists (BNSJ).  Говори енглески, француски и италијански, а служи се и шпанским.

Relevant references:

Books

  • Filipovic, J. (2021, 2024), Digital Marketing [in Serbian: Digitalni marketing], 1st and 2nd eds., Faculty of Economics: Belgrade, textbook for undergraduate studies
  • Filipović, J. (2016, 2017, 2022), Internet Marketing (in Serbian), 1st, 2nd and 3rd eds. Faculty of Economics: Belgrade, textbook for Master studies, the book was asked and acquired by the libraries of Russian academy of science, Macedonian academy of science and arts, University of Sofia and National and university library from Macedonia; available online at: http://cid.ekof.bg.ac.rs/wp-content/uploads/2017/02/Internet-marketing-udzbenik.pdf
  • Filipović, J. (2010), Little shoppers, big market [Mali kupci, veliko tržište], Zavod za udžbenike: Belgrade – monography on children’s consumption and usage of media in Serbia

Journals (Selection)

  • Filipovic, J., Gorton, M., & Markovic, S. (2025). Children Preferences for Global and Local Brands: An Empirical Study Drawing on Symbolic Self-Completion Theory. Psychology & Marketing. ahead-of-print.
  • Ancillai, C., Bartoloni, S., Filipovic, J., & Temperini, V. (2025). The role of online communities in shaping the Society 5.0 paradigm: A social capital perspective. European Journal of Innovation Management, ahead-of-print. https://doi.org/10.1108/ejim-02-2024-0168

 

  • Filipovic, J. & Arslanagic-Kalajdzic, M. (2023). Mirroring digital content marketing framework: capturing providers’ perspectives through stimuli assessment and behavioural engagement response. European Journal of Marketing, Vol. 57 No. 9, pp. 2173-2198
  • Filipovic, J. (2023), Television food ads aimed at children in South-Eastern Europe: Cultural outlook and implications, Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 75, 103472
  • Filipovic, J., Arslanagic-Kalajdzic, M. (2023), Social capital theory perspective on the role of academic social networking sites, Journal of Business Research, Vol. 166, 114119
  • Užar, D., Filipović, J. (2023). Understanding consumers’ intention to purchase GI cheeses based on the SEM-logit model. The South East European Journal of Economics and Business, 18(2), 87-96.
  • Užar, D., Filipović, J. (2023). Determinants of consumers’ purchase intention towards products with geographical indication in a developing country: Extending the theory of planned behavior, Market-Tržište, Vol. 35, No. 2

 

  • Mattas, K., Tsakiridou, E., Karelakis, C., Lazaridou, D., Gorton, M., Filipović, J., Hubbard, C., Saidi, M., Stojkovic, D., Tocco, B., Tregear, A., Veneziani, M., (2022), Strengthening the sustainability of European food chains through quality and procurement policies, Trends in Food Science & Technology, Vol. 120, pp. 248-253
  • Amilien, V., Discetti, R., Lecoeur, J., Roos, G., Tocco, B., Gorton, M., Biasini, B. Menozzi, D., Duboys de Labarre, M., Filipović, J., Meyer, K., Török, Á., Veljković, S., Wavresky, P., Haugrønning, V., Csillag, P., Simons, J., Ognjanov, G. (2022). European food quality schemes in everyday food consumption: An exploration of sayings and doings through pragmatic regimes of engagement. Journal of Rural Studies, Vol. 95, pp. 336-349
  • Bellassen, V., Drut, M., Hilal, M., Bodini, A., Donati, M., Duboys de Labarre, M., Filipović, J., Gauvrit, L., Gil, J., Hoang, V., Malak-Rawlikowska, A., Mattas, K., Monier-Dilhan, S., Muller, P., Napasintuwong, O., Peerlings, J., Poméon, T., Tomić Maksan, M., Török, Á., Veneziani, M., Vittersø, G., Arfini, F. (2022), The economic, environmental and social performance of European certified food, Ecological Economics, Vol. 191, 107244
  • Tregear, A., Aničić, Z., Arfini, F., Biasini, B., Bituh, B., Bojović, R., Brečić, R., Brennan, M., Colić Barić, I., Del Rio, D., Donati, M., Filipović, J., Giopp, F., Ilić, A., Lanza, G., Mattas, K., Quarrie, S., Rosi, A., Sayed, M., Scazzina, F., Tsakiridou, E. (2022), Routes to sustainability in public food procurement: an investigation of different models in primary school catering. Journal of Cleaner Production, Vol. 338, 130604
  • Angell, R., Bottomley, P., Brečić, R., Filipović, J., Gorton, M., Logkizidou, M. & White, J. (2021): Configuring perceived fit to mitigate consumer animosity in the context of cross-border sport sponsorships, European Sport Management Quarterly, Vol. 21, No. 4, 605-624 (IF = 3.714)
  • Brečić, R., Sinčić-Ćorić, D., Lučić, A., Gorton, M., Filipovic, J. (2021), Local Food Sales and Point of Sale Priming: Evidence from a supermarket field experiment, European Journal of Marketing, Vol. 55, No. 13, pp. 41-62
  • Filipovic, J., Arslanagić-Kalajdžić, M. (2021), Drivers of e-newsletter engagement in the academia in the post-conflict region, Journal of East European Management Studies, Vol. 26, No. 4, pp. 639-664

 

  • Filipovic, J. (2019), „Market-Oriented Sustainability of Sjenica Sheep Cheese“, Sustainability, Vol. 11, No. 3, https://doi.org/10.3390/su11030834
  • Filipovic, J., Popovic, A. (2019), „How to Recognize Potential School Leaders among Primary School Teachers: Framework Based on Financial Literacy Level and Type of Motivation“, Management: Journal of Contemporary Management Issues, Vol. 24, special issue, pp. 107-121
  • Brečić, R., Filipović, J., Gorton, M., Ognjanov, G., Stojanović, Ž., White, J. (2013), „A Qualitative Approach to Understanding Brand Image in an International Context: insights from Croatia and Serbia“, International Marketing Review, Vol. 30, No. 4, pp. 275-296
  • Filipović, J. (2016), “Online services: connecting business and academia through new technologies”, Ekonomika preduzeća, Vol. 64, No. 7-8, pp. 347-359
  • Filipović, J. (2016). “Analysis of the children’s motivation for the internet use and their activities in the online environment”. Teme – Journal for Social Sciences, Vol. 40, No. 2, pp. 823-838.
  • Veljković, S., Stojanović, Ž., Filipović, J. (2015) „Attitudes toward farm animals welfare and consumer’s buying intentions – case of Serbia“, Economics of Agriculture, Vol. 62, No. 1, 53-71
  • Filipović, J. (2013), „The Attractiveness of Different Online Formats: Motives and Frequencies of Use“, Communications and Strategies, Vol. 89, No. 1, pp. 105-115
  • Stojanović, Ž., Filipović, J., Mugoša, B. (2013), “Consumer acceptance of functional foods in Montenegro”, Montenegrin Journal of Economics, Vol. 9, No. 3, pp. 65-74
  • Filipović, J., Đorđević, A. (2010), „The effects of a shop’s functional features on children’s store preferences“, South East European Journal of Economics and Business, Vol. 5, No. 2, pp. 107-113

Chapter in books (Selection)

  • Tregear, A., Sayed, M., Brennan, M., Brečić, R., Colić Barić, I., Lučić, A., Bituh, M., Ilić, A., Sinčić Ćorić, D., Tsakiridou, E., Mattas, K., Papadopoulos, J., Arfini, F., Biasini, B.,Del Rio, D., Donati, M., Giopp, F., Lanza, G., Rosi, A.,  Scazzina, F., Filipović, J., Aničić, Z., Quarrie, S.,  Bojović, R. (2021). Measuring and comparing the carbon footprints of different procurement models for primary school meals: analysis of cases across five European countries in  Public  food  procurement  for  sustainable  food  systems  and  healthy  diets  (Swensson,  L., Hunter, D.,Schneider, S., Tartanac, F., Eds.), FAO, Bioversity International, UFRGS, Vol. 1, pp. 286-302, https://www.fao.org/3/cb7960en/cb7960en.pdf
  • Filipović, J., Stojanović, Ž., Ristić, B. (2019), PGI Sjenica cheese in Serbia, u Sustainability of European Food Quality Schemes (ed. Arfini, F. & Bellassen, V.), Springer, pp. 471-484, 2019.
  • Filipovic, J. (2018). AcademLink – information before socialization. In Tuten, T., Instructor’s Manual to accompany Tuten, T. & Solomon, M. Social Media Marketing, 3e, London, UK: Sage
  • Angell, R. J., Stojanovic, Ž., Filipovic, J., & Gorton, M. (2016). “Understanding attitudes toward and consumption of functional foods” in  A Stakeholder Approach to Managing Food: Local, National, and Global Issues (eds. Lindgreen, A., Hingley, M., Angell, R.,  Memery, J.), Routledge, pp. 113-126
  • Editor of the monography  Financial literacy and Children’s  Consumer socialization (2018), Faculty of Economics – University of Zagreb, Croatia
  • Filipović, J.  (2018), Sociological determinants and reference groups in children’s consumption (Sociološke odrednice i referentne skupine u potrošnji djece), in  Financial literacy and Children’s  Consumer socialization (eds. Filipovic, J., Brečić, R.), Faculty of Economics – University of Zagreb, Croatia, pp. 21-38
  • Filipovic, J., Stojanovic, Z. (2013), “Consumer Perception and Use of Products with Health Claims in Western Balkan Countries” in Agrarian perspectives XXII – Development trends in agribusiness  (eds. Smutka & Zagata), Prague, 199-211

Visiting professor on invitation

  • IAE Lyon School of Business, Digital marketing course, France, January 2024; February 2025
  • Prague University of Economics and Business, Digital marketing course, Czech Republic, March and September 2024; February 2025
  • Copenhagen Business School, Integrated marketing communications course, Denmark, 2024
  • Faculty of Design, Computer Science, Media, RheinMain University of Applied Sciences, Wiesbaden, Germany, November 2024
  • University of Bari Aldo Moro, Master programme on Digital communications, Italy, 2018

Обавештења

Praktikum namenjen primarno pripremi i polaganju ispita iz Digitalnog marketinga, Tržišnog komuniciranja i Marketinga usluga, ali i osposobljavanju za rešavanje realnih poslovnih problema, sa kojima se marketinški profesionalci sreću u praksi.

PRAKTIKUM 3 izdanje

Digitalni marketing

DGM info paket

 

Tržišno komuniciranje

Rezultati Projektnog zadatka Trzisno komuniciranje 2024

Projektni zadatak 2024

 

 

Internet marketing

Rezultati predispitnih obaveza 2024

Info paket Internet marketing 2024

Plan rada na predmetu Internet marketing MAS

Udžbenik dostupan na: http://cid.ekof.bg.ac.rs/wp-content/uploads/2017/02/Internet-marketing-udzbenik.pdf

 

Download