Истраживачки семинар на тему „Returning to work, parental happiness and children’s wellbeing during the pandemic in the UK”
08.05.2024, 13:30h, Сала 603Поштоване колегинице и колеге,
Позивамо вас на истраживачки семинар који ће се одржати 8. маја 2024. године. Семинар ће се одржати у сали 603 од 13.30 часова. На семинару ће своје истраживање представити Ружица Савчић, истраживач на Универзитету у Кипру. Назив рада је Returning to work, parental happiness and children’s wellbeing during the pandemic in the UK.
Апстракт рада:
У овом раду истражујемо ефекат повратка на посао након COVID-19 карантина на родитеље и њихову децу старости од 10 до 15 година. Посматрамо ниво среће који су пријавили родитељи и показатеље добробити деце забележене у истраживању „Understanding Society COVID-19″ спроведеном у Уједињеном Краљевству. Сагласно са налазима о негативним ефектима увођења карантина на ниво стреса, углавном за мајке, показујемо да је повратак на посао имао благотворан утицај на пријављени ниво среће мајки, док на очеве није имао посебног дејства. Наши резултати указују да је повратак мајки на посао претежно повољно утицао на добробит деце. Истовремено, ефекат се разликовао у односу на пол детета: на пример, када се посматрају облици екстернализовања проблема као што су хиперактивност и недостатак пажње, повратак мајки на посао имао је позитиван, иако слаб, утицај на девојчице а негативан на дечаке. Резултати указују на то да не само да рад за новац утиче на сопствени осећај задовољства, већ радни статус родитеља такође има јак, потенцијално родно условљен, ефекат на добробит деце чак и током тинејџерских година.
Кратка биографија:
Ружица Савчић is an economist currently employed at the University of Cyprus, where she works as a researcher and teaches seminars in Econometrics. Her research focuses on skill formation and inequalities in the labour market, spanning across fields of education, health, labour and behavioural economics. Ružica has made significant contributions through work published in reputable economic journals.