index 1

Уређен систем је пут за напредак компаније

На Економском факултету одржано је гостујуће предавање на тему „Менаџмент водеће малопродајне мреже-кључни изазови и решења” у оквиру предмета Трговински менаџмент, на коме су говорили Јелена Кнежевић Влаховић и Димитрије Стојановић.

Професор др Зоран Богетић представљајући гостујуће предаваче поручио је студентима да имају могућност да чују искуство високих професионалаца у трговини, који раде у многим системима у Србији.

Јелена Кнежевић Влаховић власник и сениор консултант компаније JKV Organization Development Consultancy кроз причу је објаснила развојни пут и настанак водећег трговинског ланца у Србији у коме је радила од агента набавке, шефа пословнице до директорке набавке и дистрибуције стичући изузетно искуство.

„У то време, нисам водила разговоре о асортиману, нисам се бавила малопродајом, ценама, акцијама, промоцијом, већ је био циљ да закључимо уговоре на одређене количине производа. Морала сам да знам које су годишње количине меса, уља, брашна, односно, мој је посао био да обезбедим робу” рекла је Јелена.

У то време није било конкуренције на домаћем тржишту и све се сводило на набавке довољне количине робе и продаје исте. Године 2003. Delta Maxi имао је велики циљ и жељу да постане највећи ланац у Србији и из традиционалног и благог приступа пословања започеo је један нови, млади, велики систем који има амбиције, много новца, али и младост која тек стиче знање са много воље да се направи нешто велико. Тада почиње борба за повећање мреже на тржишту кроз коју је Јелена пролазила у свим фазама. Током процеса интеграције Pekabete и C Marketa који су радили на различите начине, имали су изазов да са мало података о продаји робе, бројкама, приступу тржишту који није софистициран, направе стратегију за раст и каснију стабилизацију.

„С једне стране имате систем у настајању, с друге стране захтев власника који каже, дајте још објеката, мора продаја да расте. Ово је био златан период Delta Maxija са брзим и великим растом, јер је тржиште било такво. Неко ко је био решен да успе он је растао” објаснила је Јелена.

Учила је како се поставља стратегија, долази до циља, а кроз анализе и различите опције и поставку тактике и до остварења пословног резултата. Данас је све усмерено на потрошаче и многе компаније имају озбиљне стратешке циљеве који доносе резултат, закључила Јелена Кнежевић Влаховић.

Други гостујући предавач Димитрије Стојановић, власник и сениор консултант компаније Linking Dots студентима је пренео искуства из свог 15 година дугог пословања и објаснио значај комуникација у доброј организацији која даље олакшава вођење великих корпорација.

„Данас се бију битке између корпорација које су у приватном власништву и акционарских друштава. Корпорацијом управљају фондације и људи које на крају године интересује само новац и управо ту крећу проблеми. Акционар ће уложити новац у зависности од тога колико фирма добро ради и кад стане пред инвеститоре или акционаре, он даје обећања која се базирају на причи „шта смо направили од резултата у прошлости”. Кад се направе циљеви компаније, они се имплементирају на све земље где корпорација ради” рекао је Стојановић.

Он јe студентима саветовао да почну каријеру у корпорацији јер је „имала среће да наследи сва глобална знања”. Додао је да већина по завршеном факултету жели да буде на позицији менаџера, директора и вози службени ауто, али да би се до тога дошло потребно је савладати многобројне препреке у малопродајним објектима.

„Данас малопродајни објекти изгледају исто и нема иновација. У ритејлу је потребно помирити дигитализацију са потребама потрошача и ко буде смислио начин да објекат преведе у виртуелну стварност тај је победник. И то је оно што се можда очекује од вас” закључио је Стојановић и саветовао студенте да искористе „сукоб генерација”, долазак младих који су научени да завршавају све једноставно и на клик.

На крају је Јелена Кнежевић Влаховић дала савет студентима да стално уче и раде и да је малопродаја креативан посао у коме се све брзо мења где је потребна радозналост, прилагођавање, преговари са добављачима, добар асортиман за потрошаче, а за то је неопходна смелост и не размишљати превише четвртасто.

Професор Богетић је закључио гостујуће предавање речима „Данас имате много менаџера, а мало лидера међу њима. Кључна карактеристика лидера је брига о људима, а то имају оба наша предавача данас”.

index 3index 2