20180509_102319 (2)

Предузетник у средњој 2018

Централна конференција пројекта Предузетник у средњој 2018. одржана је у среду 9. маја са почетком у 10 часова у Сали 1 Привредне коморе Србије, у улици Ресавска 13-15. У поздравном говору учесницима су се обратили Бојан Станић, директор сектора за стратешке анализе, сервисе и услуге испред Привредне коморе Србије, проф. др Бранислав Боричић, декан Економског факултета Универзитета у Београду, затим директорка сектора за партнерства Христина Косец, испред компаније VIP Mobile и председник Управног одбора организације ПРОМОС, Игор Сужњевић, дипломац Економског факултета у Београду.

20180509_101737
Ова конференција уједно представља и трећу, такмичарску, фазу пројекта у коју се пласирало најбољих 20 тимова са својим бизнис идејама.
Овај пројекат је још пре три године покренула организација ПРОМОС-Организација за промоцију потенцијала Србије у намери да средњошколцима приближи појам предузетништва и уопште пословни свет, на чијем се челу налази дипломац Економског факултета у Београду. Учесници у пројекту су ученици 25 средњих школа из Београда и Новог Сада, а укупан број учесника пројекта је 4000 средњошколаца.
Победник овогодишњег такмичења је тим Полиботи из Политехнике – Школе за нове технологије са својим производом, паметним системом за прикупљање воде из клима уређаја. Друго место је заузео тим Еlcar са својим уређајем који удвостручује број пређених километара електричног аутомобила са једним пуњењем батерије. Треће место је заузео тим Groove Street са својим производом, наруквицом са QR кодом, која може помоћи свом власнику у случају незгоде тако што лекар или чак обичан пролазник може очитати податке са наруквице од чега евентуално особа болује, која је крвна група, број старатеља и друге информације које сам власник одлучи да постави на наруквицу тј QR код.
Пројекат има за циљ да едукује и мотивише младе људе. Из прошлогодишњег пројекта проистекли су паметна рукавица за слепе и слабовиде, паметна кутија за лекове, пуњач који пуни мобилни телефон у току вожње бицикла, ноша за дресуру паса, а очекујемо да ће и овогодишњи учесници како награђени тако и они који се нису пласирали међу прва три места, комерцијализовати своје производе.
Пре централне конференције ученици пролазе кроз две фазе. Прву фазу у којој успешни предузетници држе предавања по средњим школама како би подстакли код ученика жељу да развију неку своју идеју. Другу фазу чине радионице на Економском факултету где ученици слушају детаљније о маркетингу, основама финансија, изради бизнис плана, као и о вештинама презентовања. Предавачи су били професори Економског факултета и људи из привреде. Након друге фазе учесници формирају тимове у оквиру којих развијају своје идеје у складу са оним што су научили из претходне две фазе.

Наредна четврта фаза je у септембру и октобру када ће учесници друге и треће фазе кроз вршњачку едукацију пренети новостечено знање и искуство својим колегама из клупа.
Пројекат реализује организација ПРОМОС уз премијум спонзоре компанију VIP Мobile и Економски факултет, као и уз вишегодишње партнере, Привредну комору Србије и Образовни центар Equilibrio.

20180509_102319