vest-veče-sa-alumnistima-online-01

Изазови развоја интернационалне каријере

Одржано је још једно ,,Вече са алумнистима“ са изузетно инспиративном темом ,,Изазови развоја интернационалне каријере“. Гост је био глобални маркетинг директор „Carlsberg Group“ и алумниста Економског факултета Никола Маравић.

Студенти Eкономског факултета имају могућност да виде модерну пословну праксу, у великим компанијама које су по правилу глобалне, интернационалне. У време када је генерација из 1998. године уписала факултет компаније које су се отварале биле су поглед у нови свет, а међу студентима био је и Маравић.

Теме о којима се говорило: како до интернационалне каријере када сте у Србији, да ли започети интерно, кроз неку компанију, или екстерно, одласком. На основу искуства показало се да је лакше започети каријеру у Србији, а наставити на неким другим тржиштима. Он је саветовао да се студенти прикључе програмима који су усмерени ка младим кадровима и који су при крају основних или магистарских студија, у трајању од 12 до 24 месеца. Они пружају могућност вођења пројеката, убрзавају учење и напредовање и компаније су уз таленте који могу да наставе каријеру у иностранству.  На овај начин се учи решавање проблема и функционисање унутар тима.

,,Млади дају акценат како да буду први у тиму. Фокус евалуације је на тимском раду и доласку до заједничких резултата. Увек тражите да будете директно одговорни, јер се тако најбрже учи, поред тренинга и осталог што ће HR учинити да вас уведе у посао“ појаснио је Никола.

Потребна је свесност велике приче, тржишне утакмице, путa унутар система. Нема јединственог рецепта, а најважније је упознавање са свим изазовима, марктетингом, управљањем брендом, сарадњом са продајом, познавање терена, развој односа са купцима.

WhatsApp Image 2020-11-06 at 12.01.04