BAT

Ефикасност је данас императив пословања у компанији British American Tobacco

ITD менаџер компаније BAT, Живојин Ристић, одржао је гостујуће предавање у оквиру предмета Менаџмент односа са купцима на тему CRM B2B.

Као дипломирани математичар на смеру рачунарство и информатика радио је као софтвер девелопер. Од 2003. године ради на пословним системима и пословним процесима на многим бизнис пројектима као PMO менаџер. Последњих година бави се CRM решењима, како B2C, тако и B2B, на подручју Јужне Европе.

Компанија у којој ради, British American Tobacco, највећа је дуванска компанија, основана 1902. године и лидер је на више од 55 тржишта са преко 55.000 запослених, као и бројним брендовима међу којима се налазе: Dunhill, Lucky Strike, Pall Mall, Rothmans, Kent. Једна је од компанија предводника у сегменту иновација у развоју производа смањеног ризика на тржишту.

,,Да би неко продавао дуванске производе, он мора да поседује дозволу и лиценцу за пуштање у промет. Тако је и у Србији, као и у већини других земаља. Канале и продајне објекте можемо грубо да поделимо на независне објекте, мале и велике ланце, угоститељске објекте, вендинг машине. Route to market је у ствари стратешки избор начина на који једна компанија чини своје производе доступним купцима. Стратегија зависи од тога какво је тржиште, и у зависности од тога може бити активна и пасивна” објаснио је Ристић.

Представио је и Ivy mobility апликацију коју користе људи на терену и којој се може приступити са било ког уређаја, а у пракси је то најчешће са таблет рачунара. У случају да се продавац налази негде где нема мобилне мреже, све што унесе у апликацију чува се и синхронизује, а постоји могућност и за додавање фотографија.

,B2B veb портал користи се за интеракцију са B2B купцима. Дизајниран је и развијен на Salesforce Community Cloud платформи. Једна од опција је Community cloud и користе је наши малопродавци који могу да учествују у лоyалтy програмима и зараде поене на различите начине, а потом их претворе у новац или неке награде. Salesforce поседује и commerce cloud које је B2B e-commerce решење. Сада радим на имплементацији тога у Хрватској. Ово решење представља могућност да малопродавац сам подигне поруџбину, без комуникације са нашим продавцима” представио је рад на терену Ристић.

Међу бенефитима оваквог пословања налазе се унапређена ефикасност инвестиција, повећана брзина испоруке производа купцима, лакше и брже доношење одлука на свим нивоима, поједностављење процеса, смањење трошкова, побољшана ефикасност људи на терену и унапређен однос са B2B купцима.