Glovo vest

Директор компаније „Glovo” одржао предавање студентима Економског факултета

У понедељак, 15. новембра, директор компаније Glovo, Бранимир Ђуровић одржао је предавање на тему „Како је шпански startup постао једна од водећих светских платформи за доставу”.
„Ја сам студент из иностранства, али сам вечити студент и уживам да се из дана у дан надограђујем. Ова комуникација, ово искуство и могућност да поделим нешто од тог знања са колективом Економског факултета ми пружа велико задовољство и привилегију” започео је своје представљање Ђуровић.

Бранимир Ђуровић се затим кратко осврнуо на историју компаније Glovo.

Glovo је основан 2015. године у Барселони. Оснивачи Glova су Oscar Pierre и Sacha Michaud. Oscar се након студија на Техничком факултету, вратио у Барселону, како би покренуо сопствену компанију, где и упознаје Sacha Michaud. Sacha Michaud је био партнер са већим искуством, тако да је он помогао у презентацији идеје Glovo инвеститорима. Захваљујући томе добили су првих 120.000 еура.

Прва верзија апликације је била таква да је повезивала корисника и курира. Крајњи корисник је имао могућност да поручи било шта из свог града и да то стигне на жељену адресу. Након годину дана пословања, није забележен раст компаније, тако да је донета одлука да се платформа повеже са локалним институцијама, ланцима малопродаје и да се омогући приступ било чему у градовима крајњих корисника.

Бранимир је нагласио да оно што омогућава раст компаније Glovo, јесу вредности компаније. Вредности компаније зависе од селекције кандидата, евалуације запослених у односу на остварене резултате, али су веома важни и амбициозност, конструктиван став, позитивна култура према колегама, приземност, партнерски однос који се гради, обзирност према окружењу, прихватање различитости и мултикултуралности и одговорност.

„Путем Glova можемо сада поручити много тога, храну из ресторана, производе из супермаркета, апотека и малопродајних објеката. Тежимо ка томе да убацимо и додатне могућности. Сматрамо да ћемо кроз садржај и достављања корисницима било чега кроз 30 минута подићи ниво пословања. Наш тим у Србији има више од 80 чланова и постоји преко две године” нагласио је Бранимир.

Неке од иновација, које праве позитиван помак у пословању ове компаније, јесу Glovo Prime и Glovo Logistics. Glovo Prime је loyalty систем који омогућава корисницима да, уз месечну претплату, имају неограничен број достава. То позитивно утиче на стварање навика. Glovo Logistics је део пословања e-commerce-а. Glovo нуди бизнисима могућност да, кроз интеграцију са Glovom, понуде корисницима двочасовну доставу производа, и то до врата корисника, чиме се поспешује конверзија корисника.

Међу питањима  студената било је речи и о аквизицији платформе Donesi. Ђуровић је одговорио да је ово једна од најуспешнијих аквизиција у свету, коју је Glovo спровео у дело. Пред аквизицију уверили су се у исказану лојалност локалном бренду и тада су нудили корисницима доста стимулација да са једне платформе пређу на другу.

Glovo је продао своје операције у Латинској Америци и кроз ту трансакцију смо добили прилично велика средства, затим смо имали инвестиције од 450 милиона долара. Потребно је омогућити да Glovo премости пребацивање поруџбине са једне платформе на другу. Други корак је пребацивање курира који опслужују и упознавање платформе и начин рада. Активација нових партнера такође захтева упознавање партнера са платформом” представио је активности Ђуровић.

На крају, Бранимир је истакао да је за почетак једне успешне каријере јако битно прихватати грешке и схватити да не мора све да буде перфектно, али да мора да постоји жеља за растом, учењем и отвореност према новим искуствима као и да се из сваког искуства научи нешто ново.